Dieta odchudzająca po 60-tce

Nadwaga to problem, który może dosięgnąć osobę w każdym wieku. Nie mniej jednak, stanowi zjawisko bardzo specyficzne dla osób w dojrzałym wieku. W szczególności dotyczy kobiet po okresie menopauzy.

Menopauza jako przyczyna nadwagi
Zmiany zachodzące w organizmie kobiety są niezwykle silne. Dochodzi między innymi do zaburzeń w pracy układu trawiennego. Spowalnia metabolizm przy jednoczesnym wzroście apetytu. Jeśli nie zadbamy o odpowiednią zmianę nawyków żywieniowych i wzmożenie aktywności fizycznej – nadwaga jest praktycznie gwarantowana.

Dieta odchudzająca dla kobiet 60+
O swoją wagę należy dbać niezależnie od wieku. Wszak, nadwaga to nie tylko defekt kosmetyczny. To także przypadłość, która może nieść za sobą poważne konsekwencje zdrowotne. Tym ważniejsze jest to, aby móc pochwalić się odpowiednim wskaźnikiem BMI w dojrzałym wieku.

Dieta odchudzająca dla kobiet w wieku powyżej 60. Lat powinna być przede wszystkim pełnowartościowa i odpowiednio zbilansowana. Jakiekolwiek formy głodówkowe absolutnie nie wchodzą w grę. Wszak, organizm jest zbyt słaby by móc dodatkowo go osłabiać niepełnowartościowością w odżywianiu.

Kluczowym elementem diety odchudzającej jest również to, by była ona możliwie jak najbardziej regularna. Oznacza to, że musisz zadbać między innymi o: stałe pory posiłków, stałe porcje (pod względem ilości konkretnych wartości odżywczych), a także regularny rytm dobowy. Ilość posiłków w diecie odchudzającej musi być większa niż pięć.

Dieta to nie wszystko
Proces spalania tkanki tłuszczowej zachodzi wówczas, gdy generujemy zapotrzebowanie energetyczne. W praktyce oznacza to, że trening odchudzający jest niezbędny. Oczywiście, Panie w wieku powyżej 60+ powinny traktować swoje ciało w należyty sposób. Wszak, motoryka ich ciała jest mocno ograniczona. Doskonale sprawdzą się wszelkie formy aerobiku i aqua-aerobiku oraz nordic-walking i jazda na rowerze.

 

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*