Jak zbudować masę mięśniową?

Proces rozbudowy mięśni nie jest łatwy. Przekonało się o tym już mnóstwo mężczyzn. Mimo ogromnej motywacji i chęci do działania, niewielu Panom udaje się dosięgnąć marzeń i stać się posiadaczem umięśnionej, wymarzonej sylwetki.

Problemem w wielu przypadkach zdaje się być to, co początkowo jest naszą największą bronią, a mianowicie – motywacja. Znasz te uczucie kiedy na starcie myślisz „teraz nie odpuszczę!” „uda się!”, ale z czasem to wszystko zanika?

Zadbaj o motywację
Motywacja to nic innego jak zdolność do podejmowanego działania o konkretnym czasie. Rozpoczynając proces budowy masy, jest ona naładowana na 100%. Z czasem jednak wygasa, gdyż efekty nie przychodzą tak szybko jak byśmy tego chcieli.

Na szczęście o motywację można zadbać, tworząc odpowiedni plan działania. Udowodniono bowiem, że zadaniowe podejście do tematu jest o wiele skuteczniejsze. Co więcej, eksperci od sfery mentalnej sugerują nie orientować się na wynik. Co to oznacza w praktyce? Nie ważyć się, nie mierzyć – tylko ćwiczyć, jeść i suplementować. Efekty przyjdą same, z biegiem czasu.

Kluczowe odżywianie
Absolutnie kluczowym elementem procesów rozbudowy masy mięśniowej jest odżywianie. Musimy zadbać przede wszystkim o to, by dieta była zdrowa.

Najczęściej popełnianym błędem jest jedzenie zbyt obfite. To nic nam nie da. Bilans diety musi być taki, aby zapewnił nam energię do funkcjonowania i dostarczył materiału budulcowego. Wielu ekspertów sugeruje opierać bilans podstawowych wartości odżywczych na wadze danej jednostki, a konkretniej – dostarczać 6g węglowodanów, 0,5g tłuszczów, 2g białka – na każdy kilogram masy ciała.

Dietę należy uzupełniać suplementami diety, aby wesprzeć procesy anaboliczne. Sugeruje się w pierwszej kolejności dostarczać: aminokwasy BCAA, l-karnitynę i l-glutaminę. Z czasem suplementację można uzupełnić w kreatynę (zarówno w formie jabłczanu, jak i monohydratu).

W następny artykule przedstawimy szczegółowo trening na masę mięśniową.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*